Zdrowie

5 kroków do szczupłej sylwetki. Jak zacząć się zdrowo odchudzać?

Szczupła, nienaganna figura, bez oznak cellulitu i warstwy tłuszczyku na skórze to marzenie większości kobiet. Niestety niska jakość spożywanych posiłków, nieregularne jedzenie, zbyt mała aktywność fizyczna, zbyt częste spożywanie alkoholu i innych używek oddalają młode dziewczyny od upragnionego celu. Do tego dochodzi coraz większa rzesza osób dotkniętych zaburzeniami hormonalnymi, które również negatywnie wpływają na utrzymanie zgrabnej sylwetki. Jak można temu zaradzić? W 5 krokach przedstawiamy podstawowy schemat działania, który powinien stać się zalążkiem zmian, jakie trzeba wdrożyć do swojego życia.

Krok 1. Zasięgnij porady specjalisty

Jeśli borykasz się z nadwagą w pierwszej kolejności warto zwrócić się do lekarza żeby zweryfikować swój stan zdrowia pod względem chorób układu trawiennego czy zaburzeń hormonalnych. Najczęściej nieprawidłowe działanie tych dwóch ośrodków wywołuje trudności z utrzymaniem odpowiedniej wagi. Lekarz w razie nienormatywnych wyników badań wskaże ścieżkę leczenia. Na początek to powinno pomóc.

Krok 2. Odwiedź dietetyka

Nadwaga to często wynik nieprawidłowego odżywiania. Wizyta u dietetyka, dokładna analiza składu ciała powinna pomóc ułożyć plan żywieniowy dopasowany do indywidualnych potrzeb. Zdrowe i regularne jedzenie to podstawa. Bez tego elementu proces odchudzania w zasadzie nie jest możliwy. Często osoby, muszące radykalnie zmienić swój sposób żywienia, mają niemały problem, trudno jest się zmobilizować i zmienić ot tak nawyki, które towarzyszą nam od lat.

Można także samemu podjąć działania, posiłkując się wiedzą i poradami zaczerpniętymi ze stron poświęconych dietetyce. Nie jest to jednak tak wartościowe jak wizyta u specjalisty, który ma indywidualne podejście do każdego swojego pacjenta.

Krok 3. Zacznij się ruszać

Po zdiagnozowaniu ewentualnych schorzeń, wdrożeniu planu żywieniowego czas na aktywność fizyczną. Nic tak dobrze nie spala kalorii, jak sport. Tutaj możliwości jest bez liku. Aeroby, interwały, gimnastyka. Każda, nawet mało zdyscyplinowana pod względem ruchu osoba znajdzie w końcu coś dla siebie. Najlepszą efektywność w spalaniu tkanki tłuszczowej mają ćwiczenia aerobowe, bieganie, jazda na rowerze itp. Rezultat smukłej sylwetki można uzyskać poprzez intensywne i regularne ćwiczenia gimnastyczne. W tej materii dobrze sprawdza się praktyka jogi. Wystarczy dobra mata do jogi i szczere chęci do zmian. Joga ponadto działa korzystnie na utrzymanie dobrej kondycji psychicznej. 

Krok 4. Skorzystaj z zabiegów kosmetycznych

Nierzadko przy szybkim spadku wagi pojawia się efekt wiotkiej skóry. Można sobie z tym radzić poprzez regularne masaże ciała w domu lub skorzystanie z ofert salonów kosmetycznych, które wyposażone są w specjalne urządzenia redukujące cellulit, ujędrnianie i napinanie skóry. Popularna w ostatnim czasie endermologia całego ciała daje satysfakcjonujące rezultaty. Trzeba tylko poddać się całej serii zabiegów, żeby ten efekt uzyskać. Popularne są również zabiegi z użyciem laseru, ultradźwięków. Specjalista podczas pierwszej wizyty przeprowadza pełną konsultacje i pomaga wybrać odpowiednią kurację.

Krok 5. Utrzymaj się w postanowieniu

Zrzucenie zbędnych kilogramów jest ciężką pracą, utrzymanie jednak nowej wagi i wyglądu przez dłuższy czas jest jeszcze trudniejsze. Co zrobić, żeby nie dopadł nas efekt jo-jo? Przede wszystkim należy zadbać, żeby nowe nawyki zostały z nami już na zawsze. Tylko dzięki konsekwencji uzyskane efekty mogą  trwać dłużej.

Dodaj komentarz